大学リーグ

今日は、3試合それぞれカテゴリーの異なった試合を観戦した。1戦目は保土ヶ谷公園球技場にて11時00分KO関東社会人サッカーリーグ一部優勝決定戦、東京23(リーグ一位)対横浜猛蹴(たけるリーグ二位)。2-1にて東京23が勝利して一部優勝に輝いた。西村代表、石田理事、本当におめでとうございます!JFL昇格目指して、次の全国地域リーグ決勝大会も勝ち進んでいただきたい。二戦目は15時20分KO東京都社会人二部リーグ。エリースFC・DX対野村総研の試合、1-0にてエリースの勝利。かなり苦しんだ試合を巣鴨にある、三菱養和グランドの真新しい人工芝で展開された。エリースDXは今期あまり調子は伸びずに、現在東京都リーグ二部の6位あたりをウロウロしているが、秋に開催される東京都二部リーグカップ戦並びに2017年東京カップ第一次予選が10月から始まる。是非とも復調してもらいたい。最後は17時20分KO東大御殿下での東京都大学一部リーグ東京大学対立教大学。2-1にて東京大学が勝利した。母校の苦渋に満ちた敗戦は声かけることもできずに帰宅した。現在2位であるが本日の敗戦で順位は下がったであろうが、何としても4位以内にははいってもらい、10月末からの茨城県笠松運動公園で開催される関東代表決定戦(関東大学リーグ二部昇格試合)の、切符をとってもらいたいと願っている。私が昨年から立教大学体育会サッカー部のGMを仰せつかり、なおさら首がかかっているので、祈念している(笑)。画像はその東京大学御殿下グランドでのナイトゲームでの写真である。負けたから言うわけでもないが、とても大学リーグを開催する照明の明るさではない。負傷者がでてもおかしくない。開催理由はわからないが、来季はやめていただきたい。そういった事を学生に任せないで、GM自ら大学リーグ実行委員会に参加する必要性を感じている。五月蠅い親爺が立教から来ると、大学連盟は嫌がるかと思うが。(笑)

コメントをお書きください

コメント: 4
  • #1

    Renita Zenz (金曜日, 03 2月 2017 20:38)


    Hey, I think your website might be having browser compatibility issues. When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, awesome blog!

  • #2

    Jenise Linsley (金曜日, 03 2月 2017 23:25)


    Its such as you read my mind! You appear to grasp a lot approximately this, such as you wrote the guide in it or something. I think that you could do with some percent to pressure the message home a little bit, but instead of that, this is wonderful blog. A fantastic read. I will certainly be back.

  • #3

    Flo Griffie (日曜日, 05 2月 2017 04:30)


    I have learn several good stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I surprise how a lot effort you place to create this sort of fantastic informative web site.

  • #4

    Peggie Gaccione (月曜日, 06 2月 2017 18:04)


    I seriously love your website.. Very nice colors & theme. Did you create this web site yourself? Please reply back as I'm hoping to create my own personal website and would love to learn where you got this from or just what the theme is named. Many thanks!